Prajitura raw cu morcovi


Exact asa cum trebuie sa fie prajitura cu morcovi (carrot cake) - varianta raw.

Ingrediente pentru 8 portii (forma rotunda cu diametru 24 cm):

Puteti folosi si o forma mai mica, prajitura va fi mai inalta dar la fel de delicioasa.

Blatul :

- 1 morcov marisor ras marunt
- 150 g nuca
- 30g nuca de cocos
- 10 curmale fara sambure
- 2-3 linguri stafide
- 1/3 lingurita scortisoara

Crema :

- 200g nuci caju care se lasa la hidratat peste noapte
- sucul de la o lamaie mare (mie imi place crema mai acrisoara, daca doriti puteti sa reduceti cantitatea)
- 2 linguri ulei de cocos topit la microunde sau unt de cacao topit pe abur ( alegeti unt de cacao  din comertul echitabil- fair trade)
- 3 linguri sirop de agave
- 1 lingurita extract natural de vanilie (se poate comanda pe net)


Pentru decorat :

- cateva nuci


Aparatura si ustensile necesare:

- robot de bucatarie cu lama S pentru blat
- blender puternic sau robot de bucatarie cu lama S pt crema

Preparare:

1) Curmalele si stafidele se lasa 30 min in apa calda.

2) Blatul se prepara amestecand toate ingredientele la lama S. Intai nuca, care nu trebuie maruntita foarte tare, si apoi restul ingredientelor. Va iesi un blat care trebuie sa tina, daca nu tine se mai proceseaza la robotul de bucatarie pana devine mai lipicios.

3) Blatul preparat se intinde cu mana in forma de prajitura. Eu am pus hartie de copt pe fund pentru a fi mai usor de taiat.

4) Crema se prepara tot la lama S:
Se proceseaza toate ingredientele pana devin o crema fina dar groasa (la aparatul meu a fost necesar sa o procesez aprox 10 min, din cand in cand l-am oprit si am incorporat si bucatile lipite pe margine);
Cand e gata se intinde peste blat.

5) Se decoreaza cu nuci macinate.

6) Se lasa sa se raceasca la frigider 30 min inainte de a o servi. Se pastreaza la frigider.

Timp de preparare:

- 30 min

Sursa de inspiratie: Our Four Forks




Comentarii