Cheesecake raw cu portocale, a la Olivia Steer


Cheesecake raw cu sirop de agave si vanilie burbon

Primul meu tort raw a iesit neasteptat de bun, asa ca l-am facut deja de 2 ori in ultimele 3 zile.
Reteta de baza e de pe pagina Oliviei Steer si am facut cateva adaptari personale.
Foarte simplu de facut, are un gust foarte proaspat si fin de portocale si migdale. Crema aduce foarte bine a branza mascarpone.

Reteta originala e aici ; Am modificat-o putin, in primul rand pt ca in blat a mai fost nevoie de cateva linguri de suc de portocale sau curmale pentru consistenta. In functie de ingredientele ce le are fiecare e posibil sa fie nevoie de mici ajustari.

Fiind primul meu tort raw veg am sa descriu pe larg cum l-am preperat si "greutatile" de care m-am lovit.

Ingrediente pentru 6 portii (aprox 800g tort, diametrul 20cm ):

Crema:

  • 1 + 1/2 cana de nuci caju (aprox 300g), care se lasa la inmuiat minim 4 ore
  • 1 pahar suc de portocale proaspat stors 
  • 1/2 plic cu coaja rasa de la DM sau coaja rasa de la o portocala bio
  • 1 lingurita rasa gelifiant natural agar-agar
  • stafide dupa gust (aprox 1 pumn)
  • 1 lingurita extras natural de vanilie (se poate comanda online, sau semintele de la o pastaie de vanilie burbon)
  • 1 lingura sirop de agave

Blatul modificat fata de reteta originala:

  • 1 cana de migdale (aprox 200g)
  • 2 linguri ulei de cocos lichid - topit la cuptorul cu microunde
  • jumatate cana curmale uscate care se lasa la hidratat in apa timp de 20 min, scurse si taiate
  • 1 lingurita extras natural de vanilie (optional - se poate comanda online, sau samburii de la o pastaie de vanilie burbon)
  • putin suc de portocale (2-3 linguri) daca mai e necesar pt consistenta
  • mac pentru decorat
  • forma de tort cu diametrul 20cm
  • pentru diametru de 24cm cantitatile se dubleaza

Ustensile:

  • robot de bucatarie cu lama S pentru blat
  • blender fix pentru crema

Preparare:

Blatul
1. Se proceseaza toate ingredientele pentru blat in robotul de bucatarie pana devin o pasta delicioasa.
Blatul va iesi ca o coca mai tare, umeda si putin elastica, usor de modelat cu mana, ca o plastilina. Daca e nevoie completeaza cu suc de portocale pentru a-l putea modela in forma de blat.
Blatul gata preparat se aranjeaza cu mana in forma pentru tort tapetata cu hartie de copt.

Crema
2. Initial se proceseaza la blender nucile caju scurse de apa, sucul de portocale, siropul de agave, vanilia si coaja rasa de portocala pana se obtine o crema foarte fina si super gustoasa.
La robotul meu de 750 W (putin obosit, dar iubit) e necesar sa amestec mai bine de 5 min,

3. Agar-agarul se prepara in felul urmator: se amesteca 1 lingura rasa de praf agar-agar la 150 ml de apa rece, apoi se fierbe 5 min amestecand in continuu.
Se lasa 1 min la racit (va ramane in continuare caldut), se amesteca initial cu o parte din crema pana se omogenizeaza si abia apoi se amesteca si cu restul de crema.

4. Crema inca calduta se toarna in forma de tort, peste blat. Peste ea se adauga stafidele care se vor scufunda incet in crema :D.
Daca vrem sa distribuim uniform stafidele le adaugam dupe ce am tinut tortul 15 min la frigider, dupa care decoram cu mac.

5. Se decoreaza cu mac si se lasa o ora la frigider, daca ai rabdare, daca nu, merge si 30 min la congelator :)) .

6. In cazul in care nu ati folosit agar-agar, tortul trebuie tinut cateva ore la cogelator pentru a se intari. Inainte de servire se lasa 30 minute la temperatura camerei.

Timp de preparare:

- 30 min fara timpul de racire

Costuri in 2014:

Intregul tort, 800g a costat in jur de 40 lei, cu ingrediente de cea mai buna calitate.
Daca comanzi de la cofetarie 1 kg de tort clasic (cu faina si oua, monoglutamat de sodiu si multe substante chimice) costa in jur de 40/45 lei, deci am iesit bine cu tortul meu raw vegan si sanatos. :)

- 200g nuci caju - 11 lei (Lidl)
- 200g migdale - 10 lei (Lidl)
- 60g agar-agar bio - 28 lei (Enigma sau Miracolul plantelor) - imi va ajunge pentru inca 60 de torturi
- 200g ulei de cocos bio si presat la rece - 20 lei (Enigma sau Miracolul plantelor) - imi va ajunge pt inca 10 torturi
- 15g vanilie burbon - 10 lei (Miracolul plantelor) - vanilia poate fi optionala
- sirop agave (20 lei 400g - cel mai ieftin l-am gasit la Auchan)
- coaja rasa uscata de la 2 portocale bio - (DM 7 lei pachetul)

Sursa reteta: Olivia Steer (reteta originala aici)

 Acest ingredient ciudat si nemaiauzit: agar-agar
Coaja de portocala bio de la D&M 
Blatul
Tortul scos de la frigider
Caju inainte de a-l lasa la hidratat
Acelasi caju hidratat peste noapte 

Comentarii

Trimiteți un comentariu