Budinca raw din seminte de chia

Budinca de chia cu lapte de migdale, pudra de roscove (carob) si vanilie burbon, decorat cu samburi de cacao

Budinca de chia cu lapte de migdale (cu tot cu pulpa) si vanilie burbon &
Budinca de chia cu lapte de migdale, pudra de roscove (carob) si vanilie burbon


Ingrediente pentru 4 persoane:

- 500 ml lapte de migdale/nuci/caju/etc.. cu tot cu pulpa sau fara ( reteta aici )
- 6 linguri seminte chia (proportia 1 lingura seminte de chia la 10 linguri apa)
- indulcitor la alegere dupa gust: 1 lingura sirop de agave/ de artar / pudra de stevie pt indulcit (daca laptele nu este deja indulcit) - indulcitorul se poate omite

Preparare:

1. Laptele vegetal si indulcitorul se amesteca bine de tot la blender & cu orice alt condiment/fruct alegi din multele variante ce le-am trecut mai jos :) .

2. Cand toate ingredientele sunt bine mixate, se toarna peste semintele de chia amestecand in continuu; semintele de chia pot face cocolosi, de aceea se amesteca bine bine cu o lingura sau, cel mai bine, cu telul; eu am amestecat aprox 1 min cand am adaugat laptele, l-am mai lasat sa stea, am mai amestecat un pic...tot asa timp de aprox 5 min, pana mi s-a parut ca s-au umflat destul de bine semintele de chia.

3. Budinca astfel obtinuta se lasa la macerat 30 min la frigider, sau se poate lasa chiar peste noapte in frigider, caz in care trebuie pusa mai mult lapte / apa pentru ca se vor umfla foarte tare.

Imaginile de mai sus le-am facut inainte de a le pune la frigider, intr-un final au absorbit laptele si au devenit mai grasane :) .

Variante:

- varianta 1: simplu e delicios, se poate decora cu fructe proaspete sau uscate :)
- varianta 2: cu vanilie burbon (se folosesc doar semintele din pastaie), care se mixeaza bine la blender cu laptele si indulcitorul, inainte de a-l turna peste semintele chia ;
- variante 3: pudra de cacao & vanilie burbon care se mixeaza bine la blender cu laptele vegetal si indulcitorul (a la Doina Oprea, http://rawveganjoy.ro/ ) ;
- varianta 4: cafea solubila sau pudra de roscove (carob) sau cafea Inka solubila ;
- varianta 6: cafea sau cicoare gata preparate ;
- varianta 5: fructe proaspete moi amestecate la blender cu laptele de nuci (zmeura, afine, mure);
- varianta 7: o banana la blender cu laptele vegetal;
- varianta 8: scortisoara ;
- varianta 9: daca laptele vegetal folosit nu contine pulpa, se pot macina orice fel de nuci/seminte care se mixeaza bine la blender cu laptele, inainte de a-l pune peste semintele chia ;
- varianta 10: pasta de curmale (a la Ligia Pop);
- varianta 11: se pot adauga cativa fulgi de cocos, care se mixeaza la blender cu laptele si indulcitorul (a la Corina Bacalu, http://corinabacalu.blogspot.ro/ );
- varianta 12: banane + scortisoara (a la Ana, http://www.blogculegume.ro/ );

Timp de preparare:

10 min cu tot cu prepararea laptelui vegetal

Info nutritionale:

Exact ce scrie pe pachet: Omega3, Omega 6 & Omega 9; Vitamine B1, B2, B3, E; Fier, Mangan, Zinc, Magneziu, Calciu, Potasiu, Molibden.
Aceste seminte sunt foarte valoroase din punct de vedere nutritional, pe net poti gasi multe articole dedicate semintelor de chia.

Surse pentru ingrediente in Timisoara:

Seminte de chia se gasesc la magazinele naturiste, info mai multe aici


seminte de chia

Comentarii