Budinca raw din seminte de chia

Budinca de chia cu lapte de migdale, pudra de roscove (carob) si vanilie burbon, decorat cu samburi de cacao

Budinca de chia cu lapte de migdale (cu tot cu pulpa) si vanilie burbon &
Budinca de chia cu lapte de migdale, pudra de roscove (carob) si vanilie burbon


Ingrediente pentru 4 persoane:

- 500 ml lapte de migdale/sau soia
- 6 linguri seminte chia (proportia 1 lingura seminte de chia la 10 linguri lapte  vegetal)
- indulcitor la alegere dupa gust: 1 lingura sirop de agave / pudra de stevie pt indulcit (daca laptele nu este deja indulcit) 

Variante:

- varianta 1: simplu e delicios, se poate decora cu fructe proaspete  :)
- varianta 2: cu extras natural de vanilie (se poate comanda online)
- variante 3: pudra de cacao care  se mixeaza bine la blender cu laptele vegetal incalzit
- varianta 4: cafea solubila sau pudra de roscove (carob) sau cafea Inka solubila ;
- varianta 5: cafea sau cicoare gata preparate si lapte vegetal ;
- varianta 6: fructe proaspete moi, amestecate la blender cu laptele vegetal (zmeura, afine, mure);
- varianta 7: o jumatate de banana amestecata la blender cu laptele vegetal;se poate adauga si scortisoara
- varianta 8: se pot adauga cativa fulgi de cocos, care se mixeaza la blender cu laptele si indulcitorul 

Preparare:

1. Laptele vegetal si indulcitorul se amesteca bine de tot la blender impreuna celelalte condimente/fructe alese din multele variante ce le-am trecut mai sus :) .

2. Cand toate ingredientele sunt bine mixate, se toarna peste semintele de chia ; semintele de chia pot face cocolosi, de aceea se amesteca bine bine cu o lingura sau, cel mai bine, cu telul; eu am amestecat aprox 1 min cand am adaugat laptele, l-am mai lasat sa stea, am mai amestecat un pic...tot asa timp de aprox 5 min, pana mi s-a parut ca semintele de chia s-au umflat destul de bine.

3. Budinca astfel obtinuta se lasa la macerat 30 min la frigider, dupa care se servesc. Se poate lasa chiar peste noapte in frigider, caz in care trebuie pus mai mult lapte , pentru ca semintele se vor umfla foarte tare. 

Imaginile de mai sus le-am facut inainte de a le pune la frigider, intr-un final au absorbit laptele si au devenit mai grasane :) .



Timp de preparare:

10 min 



seminte de chia

Comentarii